Rabu, 17 April 2019

Kutil ganggu penampilan


Kutil mengganggu penampilan wanita

Ramai wanita yang tidak menyedari kehadiran kutil di bahagian wajah dan badan terutamanya ketika saiz masih kecil. Kehadiran kutil hanya disedari setelah saiz membesar atau ketika membuat pemeriksaan kulit wajah di klinik.

Kawasan yang sering dinaiki kutil adalah tempat perlipatan kulit yang mudah bergeser seperti leher, ketiak, celah kelangkang. Kutil yang ada di bahagian wajah pula boleh mengganggu penampilan wanita.

Ramai yang tidak menyedari bahawa kutil sebenarnya boleh dibuang dengan menggunakan kaedah laser yang dilakukan oleh doktor yang bertauliah di klinik atau hospital.

Penjagaan muka selepas melakukan rawatan adalah amat penting untuk mengelakkan terjadinya kutil.
Rawatan yang disyorkan adalah lebih kepada untuk membantu kulit wajah gelupas secara selamat dan kulit lebih bersih dan segar. Rawatan yang dimaksudkan adalah rawatan chemical peeling dan microdermabrasion. 

Penggunaan produk penjagaan muka dan badan juga hendaklah bebas dari bahan kimia seperti Sodium Laureth/lauryl sulphate yang berisiko menjadikan kulit kering dan gelupas.

Penggunaan krim/gel pelindung matahari amat digalakkan untuk mengelakkan kulit muka cepat rosak.
 
Anda juga hendaklah mengamalkan diet pemakanan yang sihat iaitu kurangkan makanan manis.



Jika anda ingin mengetahui info lebih lanjut, boleh berjumpa sendiri dengan DR.LYNA yer..


Lokasi kami :
DR LYNA SKIN CENTER
KLINIK PRIMER NILAM PURI
LOT 739 BATU 7
JALAN KUALA KRAI,
16010 KOTA BHARU,
KELANTAN
******************************************************
untuk booking rawatan: 097124007

boleh whatsapp : 0177780900

Atau klik link di bawah

http://DRLYNA.wasap.my
http://DRLYNA.wasap.my
http://DRLYNA.wasap.my


******************************************************
#klinikestetikkelantan #rawatankulitmuka #rawatanaesthetic #drlynaskincenter #drlynaskincare #klinikrawatanmuka #laserjerawat #laserjeragat #antipenuaan #filler #botox #chemicalpeeling #medispakelantan #spakelantan #silhouttefacelift #skinrejuvenation #dermatologist #aesthetic #profacial #openpores #klinikdrlyna #nilampuri #kelantan #klinikkulit #klinikjerawat #jerawatkelantan #acne #klinikprimernilampuri #jeragatkelantan #malaysiaaesthetic #skintag #kutil #wart #keratosis #seborrheickeratosis #laserkutil #laserskintag

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lymphatic Drainage Massage